Vertrekstress in huize Seuren - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Anke Seuren - WaarBenJij.nu Vertrekstress in huize Seuren - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Anke Seuren - WaarBenJij.nu

Vertrekstress in huize Seuren

Door: Anke Seuren

Blijf op de hoogte en volg Anke

10 Februari 2016 | Nederland, Nijmegen

"Vertrekstress": Voor mij een bekend fenomeen. Verschijnselen; giebelen, lachen, huilen, hyperactief, moe, buikpijn, hoofdpijn en giechelen. Deze verschijnselen treden gedurende de gehele dag in verschillende volgorden op.

De afgelopen week was ik niet de enige thuis die last had van dit fenomeen.
Papa en mama zijn gisteren morgen voor 4 weken naar Melbourne, Australië vertrokken, inmiddels heb ik de eerste 'selfie' met Mieke samen al ontvangen en is de voor hen, spannende vlucht helemaal goed gegaan. Bart heeft gisteren nog een eind sprintje moeten trekken om zijn vliegtuig naar Bangkok, Thailand niet te missen, ook hij zit al weer lekker in de zon. Morgen is het dan voor mij ook eindelijk zo ver en vertrek ik voor 3 maanden naar Paramaribo, Suriname. Omdat mama nu ook weg is, heeft Doret deze keer de taak van thuisblijver op zich genomen en zorgt zij goed voor het huis en de katten.

De komende drie maanden woon ik samen met andere studenten van de HAN in Paramaribo. Hier ga ik stage lopen op de Petunia school. Na mijn stage van drie maanden vertrek ik op 4 mei voor een week naar Rio de Janeiro om vanuit daar door de vliegen naar Buenos Aires. Na drie jaar is het dan eindelijk weer zo ver en ga ik terug naar mijn gastfamilie en vrienden in Argentinië. Vanuit Argentinië, neem ik de bus naar Santiago de Chile, om vanuit hier door te vliegen naar la Paz, Bolivia. In la Paz neem ik de bus verder naar Cusco, dit is een stad in het zuidoosten van Peru. Vanuit hier start de Inca Trail, het wandelpad dat Machu Picchu met de buitenwereld verbindt. 11 juli vlieg ik dan weer vanuit Lima, Peru via Madrid naar Amsterdam, zodat ik precies op tijd thuis ben voor de honderdste Nijmeegse vierdaagse :). Dat was in het kort mijn reisplan.

Ik ben lang zenuwachtig geweest voor deze reis, kan ik het wel allemaal alleen? Inmiddels heb ik mijn backpack ingepakt en ben ik er helemaal klaar voor om morgen naar mijn eerste bestemming te vliegen, Paramaribo.

Via deze weblog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in het mooie Zuid-Amerika. Wil je een mailtje ontvangen wanneer ik een nieuw verhaal heb geschreven? Vul dan even je mail adres in onder het kopje "Meld je aan voor de mailinglijst".

Veel liefs
Besos, Anke

  • 10 Februari 2016 - 18:17

    Yvonne Ledderhof :

    Hallo Anke, dat reizen zit bij jouw in het bloed ,ik zou graag op de hoogte van jouw reis,en over jouw schouder mee te mogen kijken wat je allemaal mee maakt onderweg,vanuit westervoort wens ik jouw een onwijs goede reis toe, en kom heel weer terug.dikke knuffel, Yvonne

  • 10 Februari 2016 - 18:51

    Jose Verberkt :

    Hey Anke...

    Ik wens je een ongelooflijk mooie tijd toe.
    Pas goedkope jezelf en ben erg benieuwd om je verhalen te lezen

    Groetjes José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 9357

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Februari 2016 - 13 Juli 2016

Stage in Suriname en het verdere avontuur.

Landen bezocht: