Live vanuit Casilda - Reisverslag uit Casilda, Argentinië van Anke Seuren - WaarBenJij.nu Live vanuit Casilda - Reisverslag uit Casilda, Argentinië van Anke Seuren - WaarBenJij.nu

Live vanuit Casilda

Door: Anke Seuren

Blijf op de hoogte en volg Anke

21 Mei 2016 | Argentinië, Casilda

"Hace frio, y estoy lejos de casa"

Op 6 januari 2012 schreef ik mijn eerste blog vanuit Casilda met de titel: “Live vanuit Casilda”. Vandaag een dikke vier jaar later schrijf ik weer een blog met dezelfde titel. Ja ik ben weer “thuis”, thuis in Casilda, wat is het fijn om terug hier te zijn na al die jaren. Veel veranderd maar toch voelt het als gisteren.

In Brazilië heb ik helaas geen tijd gehad om een blog te schrijven. Maar wauuuw wat is Rio de Janeiro een prachtige stad. Na een vreselijk lange reis, lange overstap in Belem, landde het vliegtuig dan eindelijk in Rio de Janeiro. Veel wist ik niet van deze stad, alleen dat ik goed op mijn spulletjes en mijzelf moest letten, want dat is wat iedereen tegen mij zei. Vanaf het eerste moment heb ik mij geen seconde onveilig gevoeld, I fell in love with this city! Fabio, een Braziliaanse jongen die ik via Mieke in Nieuw-Zeeland heb leren kennen kwam mij ophalen op het vliegveld. Hij heeft mij kort alles in de buurt van het hostel laten zien en mij keurig naar het hostel gebracht, super fijn! Ik heb ontzettend veel mooie dingen gezien in Rio, zoals het bekende Christus beeld, wat in het echt toch nog veel groter is dan dat ik dacht. Gewandeld door de buurt ‘La Teresa’, een prachtige kleurrijke hippie buurt, naar het puntje van de suikerbroodberg geweest en de grote kathedraal in het centrum van Rio bezocht. Ook ben ik nog een dag naar de grootste favela van de stad geweest. Erg indrukwekkend! Toch doet de staat er veel aan om de mensen daar een zo goed mogelijk leven te geven, er werd verteld dat de meeste mensen die in de Favela’s leven ook niet meer anders willen, ze zijn aan het leven gewend. Natuurlijk heb ik ook een dag met mijn billen op het strand gelegen, Ipanema beach en natuurlijk Copacabana! Het mooiste van de hele week Rio was dag 4, op deze dag heb ik Rio als een vogeltje bekeken. Op deze dag heb ik namelijk “delta gevlogen”. Samen met een man die dit dagelijks doet hing ik onder een soort van hele grote vlieger, we renden zo hard mogelijk een berg af en vlogen over Rio. Zoals hij de hele tijd riep “Whoeehoeee Anke, you are flying over Riooooo, whooeehoee!”. Vanuit de lucht had ik een prachtig uitzicht over de mooie stranden, de favela en de rest van Rio de Janeiro. Wat heb ik hier een super mooie week gehad. Veel leuke mensen leren kennen, alvast mijn Spaans geoefend en vooral veel mooie dingen gezien. Ik raad het iedereen aan!..

Op 11 mei was het dan eindelijk zo ver, mijn spulletjes had ik al weer vroeg ingepakt, ik kon niet wachten. Vandaag zou ik na een dikke 3 jaar weer terug naar Argentinië vliegen. De vlucht ging super, ik vloog namelijk met Emirates, poepie de luxe! In Buenos Aires moest ik even wachten en toen nam ik de bus naar Rosario. Hoe dichter ik bij Rosario ik kwam hoe zenuwachtiger ik werd. Anahi, Aldana en Florencia zouden mij bij de bushalte ophalen. En ja, toen ik daar aankwam zag ik ze al met zijn drietjes op een bankje zitten! Ik ben met Anahi mee naar haar appartementje in de stad gegaan en we hebben nog de hele nacht gekletst! De volgende dag kwamen Rocio en Damian mij ophalen en gingen we samen naar Casilda! Wat was het fijn om hier terug ‘thuis’ te komen. Vrijdag avond ben ik terug naar Rosario gegaan, samen met Anahi, Aldana en Florencia gingen wij namelijk een paar dagen naar Mendoza. Mendoza?, ja Mendoza! Een provincie in het westen van Argentinië op de grens met Chili. Kijk maar eens even goed naar je fles Argentijnse wijn, de kans is heel groot dat die uit Mendoza komt. In Mendoza hebben wij een ‘wijn’ dag gedaan waar we naar een aantal wijn ‘fabrieken’ zijn geweest. Hier werd van alles over de Argentijnse wijn vertelt en mochten wij natuurlijk ook wijn proeven! Ook hebben we alle mooie plekjes rondom de stad Mendoza bekeken en hebben de meisjes voor de tweede keer in hun leven eindelijk in de sneeuw kunnen rollen. Een super mooi reisje zo tijdens mijn grote reis.

Nu ben ik weer terug in Casilda. Ik ben al bij een aantal mensen op bezoek geweest en heb gisteren met Anahi en Aldana uren door de stad gelopen. Langs alle winkels, de barretjes, de voetbalclub en natuurlijk langs onze oude middelbareschool om te spieken of mijn naam nog op de muur stond geschreven, helaas wordt er ook hier af en toe een muur opnieuw geschilderd.
Ook ben ik al een dag naar een basisschool hier in Argentinië geweest en heb ik de juffrouw van groep 2 mogen helpen met van alles en nog wat. Erg leuk en weer zo anders dan in Suriname. De kinderen vroegen al of ik maandag weer kwam, we zullen zien…
Ik heb nu nog 3 weken in Argentinië, 3 weken waarin ik zeker nog een paar dagen naar Parana en Santo Tomé wil en vast nog veel meer leuke dingen ga doen!

Ondertussen ruikt het hele huis naar popcorn en komt Gabi de trap op lopen met een bordje popcorn. Hier Anku, voor tijdens het studeren!

Con mucho amor

Anke

  • 21 Mei 2016 - 21:38

    Romy:

    Niceee Ankie! Leuk verslag! Tot snel:) xxx

  • 21 Mei 2016 - 22:00

    Jolien:

    Heee lieve Ankie,
    Wat maak je daar ook weer mooie dingen mee zeg, ik ben jaloers ;)
    Nee hoor, wij hebben hier ook zeker niet te klagen.
    Heel veel plezier nog daar.
    We missen je.
    Liefs xxx

  • 22 Mei 2016 - 00:28

    Lisa:

    Anke, fijn om te horen dat je overal veilig bent aangekomen en wat leuk om allemaal te lezen! Geniet nog van je drie weken :-)
    Liefs, Lisa

  • 22 Mei 2016 - 11:06

    Jet Hendriks:

    Hoi Anke
    Volgens mij is t echt thuiskomen in Argentinie voor jou.
    Veel plezier met de fijne herinneringen. Lieve groetjes Jet

  • 22 Mei 2016 - 22:27

    Nona:

    Ah wat geweldig dit! Super bijzonder om daar weer te zijn en dat het zo erg voelt als je thuis! Heel erg leuk om te lezen :) xxxxxxxx

  • 23 Mei 2016 - 09:10

    Ronny:

    o mijn god!! kun je hier nog wel wennen? ongelofelijke[bruin gebrande] bofkont!!!!!!

  • 23 Mei 2016 - 14:14

    Els :

    Wat super leuk voor je Anke, wat moet het heerlijk zijn om weer even terug te zijn. Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 9376

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Februari 2016 - 13 Juli 2016

Stage in Suriname en het verdere avontuur.

Landen bezocht: